pludoni comes from the Esperanto and means "to pass".
Since 2008, we manage communities. The goal of our members and partners is to strengthen the economic power in various industrial regions beyond corporate boundaries. We intensify this by our ability to develop online reputations of organisations, by making communications more efficient and by adapting our technical platforms to the increasing demands of the market.

Trust and appreciation are our determining factors. Communities managed by pludoni are organized, moderated and supported by modern standards. Enterprise 2.0 solutions make companies more transparent, support self-awareness and consistency of all parties involved. We are prepared.

Talents wanted and opportunities

Kon­sequen­terweise ent­stehen mit neuen Tech­no­logi­en auch neue Anforde­run­gen und Berufsbil­der. Community Mana­ger ist so ein neues Web 2.0 Berufsbild. Community Mana­ger sind hoch qualifizier­te Kommunikati­ons­exper­ten mit journa­listi­schem Können, Fein­ge­spür und Marketing­wis­sen. Sie pflegen, füh­ren und regeln die In­ternet-Gemein­de ei­ner Web-Seite. Ziel ist, die Nutzer an die jeweilige In­ternet-Seite zu bin­den, Nutzwert zu schaffen und den Bekannt­heits­grad des Anbieters zu stei­gern. Community Mana­ger fin­den Antwor­ten auf Fra­gen, wie z.B. Was sind die He­bel für das En­gagement ei­ner Community? Wie las­sen sich Communitys und Soci­al-Networks auf­bauen und aus­steuern? Wie sind Aktivitä­ten und Kampagnen in diesem Umfeld zu konzi­pie­ren?

Membership video20171110 29711 14o7bb6